Van de Ticket Restaurant®-kaart genieten

Er is altijd een antwoord op een vraag: Edenred beantwoordt al mijn vragen.


Mijn Persoonlijke Webruimte

U hebt een Ticket Restaurant®-kaart? Dan nodigen we u uit om uw Persoonlijke Webruimte aan te maken op www.myEdenred.be

Daartoe hebt u uw identificatiecode en uw Ticket Restaurant®-rekeningnummer nodig. U vindt deze gegevens terug in de brief die bij uw kaart hoort. Ze staan onderaan rechts, onder uw kaart (de plaats waar uw kaart werd vastgekleefd).



Hoe activeert u uw kaart?

Naargelang de leverwijze van uw kaart, moet u uw Ticket Restaurant®-kaart al dan niet activeren.

  • U krijgt uw kaart van uw werkgever

    Wanneer uw werkgever geopteerd heeft voor levering van de kaarten in het bedrijf en hij u uw kaart overhandigt, dan zal hij ook de activering ervan voor zijn rekening nemen. U hoeft dan enkel en alleen uw Persoonlijke Webruimte aan te maken.

  • U krijgt uw kaart thuis toegestuurd met de post

    Wanneer u uw kaart thuis met de post hebt ontvangen, dan krijgt u een paar dagen later ook een tweede brief met daarin uw activeringscode. Om uw Ticket Restaurant®-kaart en uw elektronische maaltijdcheques te gebruiken, bent u verplicht om uw kaart te activeren.



Hoe raadpleegt u uw saldo?

U kunt uw saldo en de geldigheidsdatum van uw Ticket Restaurant®-cheques raadplegen:

  • Via uw Persoonlijke Webruimte www.myedenred.be
  • Telefonisch via 02/702.20.02 of 0800 118 18 (enkel bereikbaar vanaf een vaste telefoonlijn)
  • Via sms op 3621 (€0,30 of €0,15 per verstuurde/ontvangen sms): stuur SALDO gevolgd door een spatie en uw kaartnummer. Bv.: SALDO 123456789123
  • Op sommige kastickets. In bepaalde handelszaken wordt het bedrag dat nog overblijft op uw Ticket Restaurant®-rekening vermeld op het kasticket. De geldigheidsdatum van de elektronische maaltijdcheques die hun vervaldag naderen, staat eveneens vermeld op het ticket.
  • In geval van onvoldoende saldo, zal de betaalterminal u dat melden en het saldo weergeven dat nog beschikbaar is op uw Ticket Restaurant®-kaart.
  • Via onze mobiele app Ticket Finder


Uw saldo raadplegen per sms?

Nieuw! Raadpleeg uw saldo per sms voor slechts €0,30 (€0,15/verstuurde of ontvangen sms).

U hoeft daarvoor enkel het woord SALDO (SOLDE in FR, BALANCE in ENG of BILANZ in D) gevolgd door een spatie en uw kaartnummer naar het nummer 3621 te sturen. Voorbeeld: SALDO 123456789123

U kunt uw kaartnummer koppelen aan uw gsm-nummer. Op die manier hoeft u niet elke keer uw kaartnummer in te tikken. Daartoe stuurt u SALDO + uw kaartnummer + de letter “S” (voor Save) naar 3621. Voorbeeld: SALDO 123456789123 S..

Het systeem zal dan uw kaart koppelen aan het gsm-nummer waarmee de sms werd verstuurd. Voor uw volgende raadplegingen, hoeft u dan alleen nog maar via datzelfde gsm-nummer, SALDO te sturen naar 3621.

U vindt uw kaartnummer op de voorkant van uw kaart. Dat is een nummer van 12 cijfers in vet afgedrukt op uw Ticket Restaurant®-kaart.



Mijn kaart blokkeren bij verlies of diefstal!

Bij verlies of diefstal raden we u aan om onmiddellijk uw kaart te blokkeren. Deze ingreep is onomkeerbaar en leidt tot de aanmaak van een nieuwe kaart.

Er zijn drie mogelijkheden om uw kaart te blokkeren:

  • OPTIE 1: Blokkeer uw kaart via uw Persoonlijke Webruimte op www.myEdenred.be
  • OPTIE 2: Telefonisch, door te bellen naar Card Stop op 070/344.344 (€0,30/min.)
  • OPTIE 3: Via ons systeem van interactieve spraakserver op het nummer 02/702.20.02


Mijn kaart werkt niet, wat nu?

Indien uw kaart niet naar behoren werkt, dient u eerst een aantal punten in aanmerking te nemen voor u uw werkgever op de hoogte brengt.

  • Is uw kaart geactiveerd?
  • Is uw saldo toereikend?
  • Aanvaardt uw handelaar elektronische maaltijdcheques?

Nadat u deze controlepunten hebt afgewerkt, bent u er toch zeker van dat er iets fout is met uw kaart ...

Wat doet u dan?
U laat uw werkgever weten dat de kaart niet goed werkt. Uw werkgever zal ons dan uw defecte kaart bezorgen. Omwille van de veiligheid zullen we uw kaart dan opschorten. Nadat we de kaart hebben ontvangen, zullen we ze aan een aantal tests onderwerpen. Naargelang de resultaten van die tests, zal een nieuwe kaart worden besteld of zal de oude kaart worden teruggestuurd.



PIN-code!

Om alles sneller en eenvoudiger te laten verlopen, wordt uw kaart geleverd zonder pincode.

Als u echter toch een pincode zou willen activeren, dan kan dat. Hou er rekening mee dat de activering van een pincode een onomkeerbare handeling is, u kunt met andere woorden uw pincode niet meer deactiveren of veranderen.

Een pincode activeren kunt u op twee manieren:

  • Online: ga naar uw Persoonlijke Webruimte op www.myEdenred.be en klik op “Beheren PIN-code”.
  • Telefonisch: bel naar 02/702.20.02. Er wordt u via e-mail een authentificatiecode meegedeeld.
  • Klik hier “PIN-code!” voor meer informatie.


Uw elektronische maaltijdcheques op uw Ticket Restaurant®-kaart

Uw werkgever heeft ervoor gekozen om u elektronische maaltijdcheques aan te bieden.

  • U ontvangt het aantal elektronische Ticket Restaurant®-cheques waarop u recht hebt op uw Ticket Restaurant®-rekening, zijnde 1 ticket per gepresteerde dag.
  • U wordt via e-mail op de hoogte gebracht van elke herlaadbeurt op uw Ticket Restaurant®-rekening wanneer u een e-mailadres hebt opgegeven in uw Persoonlijke Webruimte of wanneer uw werkgever ons een e-mailadres heeft meegedeeld.
  • U krijgt een bericht via e-mail 10 dagen vóór de vervaldatum van uw Ticket Restaurant®-cheques indien u een e-mailadres hebt opgegeven in uw Persoonlijke Webruimte of indien de werkgever er een voor u heeft meegedeeld.
  • Uw elektronische maaltijdcheques worden automatisch uitgegeven in de volgorde van hun geldigheid, waarbij de oudste eerst aan de beurt komen.
  • Uw elektronische maaltijdcheques zijn enkel uitwisselbaar voor maaltijden en voedingswaren.
  • Sinds 11/08/2013, zijn uw elektronische maaltijdcheques 12 maanden geldig vanaf de laaddatum van uw Ticket Restaurant®-rekening.


Waar kan ik mijn elektronische maaltijdcheques gebruiken?

Edenred biedt u de mogelijkheid om uw elektronische maaltijdcheques te gebruiken in een zeer uitgebreid netwerk van handelszaken: snacks, restaurants, buurtwinkels, supermarkten …

Vind snel de handelszaken en restaurants van ons netwerk, via:

  • Onze online zoekmotor op www.ticketrestaurantkaart.be of via uw Persoonlijke Webruimte.
  • Onze zelfklevers “Ticket Restaurant card”: de meeste restaurants en handelszaken van ons netwerk (Delhaize, Carrefour, Colruyt, Exki, Cora …) hebben deze zelfklevers hangen waardoor u ze makkelijker kunt herkennen.
  • Onze mobiele app TicketFinder. U kunt die gratis downloaden op http://mobile.edenred.be/

Dankzij de mobiele applicatie TicketFinder kunt u snel de handelszaken terugvinden die volgende cheques aanvaarden: elektronische Ticket Restaurant®, Ticket EcoCheque®, Ticket Compliments®. Deze applicatie is compatibel met iPhone, iPad en met Android-smartphones.

Uw favoriete winkel aanvaardt nog geen elektronische maaltijdcheques?

Stuur dan de exacte gegevens van de winkel door naar het volgende adres: cardaffiliate-BE@edenred.com

We zullen met de winkelier contact opnemen en hem voorstellen om zich bij ons uitgebreide netwerk aan te sluiten!



De verschillende gebruikte codes

IDENTIFICATIECODE: deze code staat in de brief die wordt meegestuurd met uw kaart, en vindt u terug onder uw kaart. De code bestaat uit 8 cijfers en u kunt ze gebruiken om uw Persoonlijke Webruimte aan te maken.

ACTIVERINGSCODE: u krijgt deze code enkel en alleen wanneer u uw Ticket Restaurant®-kaart met de post thuis hebt ontvangen. U vindt deze code terug in de tweede brief die u hebt ontvangen. U hebt deze code nodig voor de activering van uw kaart. Als u de kaart niet activeert, kunt u ze ook niet gebruiken. Hebt u uw kaart gekregen via uw werkgever, dan zal hij uw kaart reeds hebben geactiveerd.

Om uw kaart te activeren:

  • Surf naar www.myedenred.be
  • Klik op “Toegang gebruikers” en vervolgens op “Inschrijven”.
  • Voer uw kaartnummer en uw identificatiecode in.
  • Klik op "Bevestigen". Voer vervolgens uw persoonlijke gegevens in. U wordt daarna uitgenodigd om uw Persoonlijke Webruimte aan te maken.

Eens uw Persoonlijke Webruimte is aangemaakt, verschijnt er automatisch een venster waarin u wordt voorgesteld om uw kaart te activeren. Via dit venster rondt u de aanmaak van uw Persoonlijke Webruimte af, samen met de activering van uw Ticket Restaurant®-kaart.

  • Selecteer de te activeren kaart;
  • Voer de activeringscode van de kaart in;
  • Klik op “Bevestigen”.

Hebt u deze brief niet meer in uw bezit of hebt u hem niet ontvangen, neem dan contact op met Edenred op het nummer 02/702.20.02 of via e-mail naar carduser-be@edenred.com. Onze klantendienst helpt u dan verder.

AUTHENTIFICATIECODE: deze code moet u gebruiken om een pincode te activeren op uw Ticket Restaurant®-kaart.



Voordelen van de Beneficio Club®

De Beneficio Club® is een online platform dat is voorbehouden voor de gebruikers van Ticket Restaurant®.

Een specifiek team is voortdurend in de weer om voor u de interessantste promoties op te sporen: promoties voor uw wellness-uitjes, kortingen op consumptiegoederen, gratis toegangstickets voor de grootste pretparken van België, bioscooptickets en nog veel meer!



Dubbele transactie!

Door een technisch probleem aan de betaalterminal, heeft uw handelaar hetzelfde bedrag verschillende keren afgehaald. Gelieve u dan rechtstreeks tot uw handelaar te richten om het bedrag terug te vragen. Vergeet daarbij uw kasticket niet.



Andere vragen?

Voor alle vragen over uw Ticket Restaurant®-kaart of uw elektronische maaltijdcheques, kunt u in eerste instantie terecht bij uw werkgever.